Kollegiet har følgende ordensregler:
§1. Lejeren har ansvaret for kollegieboligen og inventaret. Såfremt lejer forvolder skade på dette, skal der ydes erstatning, naturligt slid taget i betragtning.
§2. Enhver fremleje skal godkendes af administrationen efter retningslinjer fra bygningsejer. Fremlejebeløb må ikke overstige den gældende leje.
§3. Boligen må ikke benyttes som fast adresse for andre end lejer.
§4. Lejer har pligt til at deltage i renholdelse af fællesfaciliteter efter gældende retningslinjer.
§5. Stk. 1. Der skal herske ro og orden og almindelig hensyntagen. Enhver lejer hæfter for sine gæsters opførsel.
Stk. 2. Der bør udvises ekstra stort hensyn i tidsrummet 23.00 til 07.00.
Stk. 3. Det kan tillades at holde fester på fredage og lørdage efter kl. 23, når følgende procedure er overholdt:
- a) Festansøgning afleveres på inspektørkontoret senest kl. 10 om mandagen før festens afholdelse sammen med depositum på kr. 300,-. Ansøgning fås på inspektørkontoret. Festen skal annonceres på kollegiets Facebook og ved A4-opslag i køkken/lokale og til nærmeste naboer (dvs. gange og værelser, der støder op til festen) senest samtidig. A4- opslaget fås på inspektørkontoret samtidig med aflevering af festansøgningen. Er nogen af de nærmeste naboer på samme gang, som støder op til køkkenet/lokalet, imod (f.eks. på grund af umiddelbart forestående eksamen eller flere på hinanden følgende fest-weekender), finder festen ikke sted. Indsigelser skal ske senest 48 timer efter annoncering.
- b) Der må kun afholdes fest på fredage og lørdage – og på betingelse af, at det ikke er i samme køkken/lokale begge dage.
- c) Festerne skal lukkes ned kl. 02.00. Kl. 03.00 skal der være stille.
- d) Der skal være rent i køkkenet/lokalet senest kl. 16.00 dagen efter.
- e) Er alle regler overholdt tilbage betales det fulde depositum førstkommende mandagefter festen. Evt. manglende rengøring fratrækkes depositum.
§6. Handel eller misbrug af euforiserende stoffer vil medføre opsigelse.
§7. Det er ikke tilladt at holde husdyr.
§8. Det er ikke tilladt at have børn boende på kollegiet.
§9. Det er ikke tilladt at placere cykler, tørrestativer eller andre effekter/genstande i de fælles gangarealer, da disse fungerer som brand- og flugtveje.
§10. Klageprocedure:
Skriftlig klage med underskrift og tydelig beskrivelse af klagens art, indgives til administrator. Skønnes klagen berettiget, fremsender administrationen en skriftlig advarsel til pågældende lejer.
Tredje skriftlige advarsel kan medføre opsigelse.
Der henvises i øvrigt til lejekontrakten og de efter lejeloven gældende regler.
§11. Rygning er ikke tilladt på kollegiet. Dog er rygning på udendørsområder (minus altaner) tilladt.
§12. Nærværende ordensreglement kan alene ændres af bestyrelsen for Fonden Roskilde Universitets Internationale Boliger (RUIB).